Popis závodu:
Ztracené kobylky jsou orientační závod dvojic na horských nebo trekových kolech bez přídavného pohonu (kategorii e-bike / elektrokol nemáme). Je určen pro všechny, co rádi jezdí na kole, poznávají hezkou přírodu a občas se při tom dívají do mapy. Kobylky jsou určeny jak opravdovým sportovcům, tak amatérům nebo rodinám s malými dětmi. V rámci příprav umístíme na zajímavá místa v terénu dostatek kontrol a každé přiřadíme počet bodů podle obtížnosti jejího dosažení. Cílem účastníků je sesbírat co nejvíce bodů v časovém limitu. Trať si tedy volí každý sám, aby se včas vrátil a aby přitom sesbíral maximum bodů. Tedy každý sám … je to závod dvojic (případně rodičů s potomkem), tak se musíte dohodnout, což bývá někdy těžké. :) Ve dvojici se musíte pohybovat celou dobu závodu (musíte být od sebe nejdále “na doslech”) a pokud se rozdělíte, bude Váš tým diskvalifikován. Na všechny kontroly se musí dostavit oba z dvojice, v žádném případě nemůže zůstat jeden ze hlídky pod kopcem apod. Dodržování tohoto pravidla kontrolují na trati naši komisaři, kteří podvádějící dvojici vyloučí ze soutěže. Jízda ve dvojici má ale i výhody, je naopak povolena vzájemná pomoc ve dvojici, tedy klidně si vezměte gumicuky a až půjde do tuhýho, zapřáhněte toho silnějšího tahouna …

Trať:
Trať závodu si volíte sami, podle toho, jaké kontroly zvládnete navštívit a jak moc budete bloudit. Cílem není navštívit všechny kontroly, ale navštívit ty, které Vám přinesou nejvíce bodů ve stanoveném limitu. Pozdní příjezd penalizujeme. Budeme se snažit ukázat Vám nejkrásnější místa okolí. Určitě vás poženeme do kopců i údolíček, abyste se trošku zapotili. A některé kontroly nějak šmrncneme tématem (Letos je to film Šakalí léta), aby byl celý závod zábavnější.

Výdej startovních sad:
Potvrzení účasti a převzetí startovních sad bude možné v pátek 9. června od 20:00 do 22:00 a v sobotu 10. června od 8:00 do 9:30 v areálu startu – cíle, tj. v areálu rekreačního zařízení Eden Jinolice. Výklad trati provedeme v sobotu 10. června v 9:40.

Start:
Místo startu bude přímo v areálu rekreačního zařízení Eden Jinolice. První dvojice vyjedou na trať v 10:00. Podle počtu přihlášených účastníků budeme volit počet zároveň startujících dvojic a rozestupy mezi nimi, tak, abychom mohli poslední dvojici vypustit na trať nejpozději v 11:00.

Cíl a vyhlášení výsledků:
Cíl bude na stejném místě jako start. Časový limit budou mít všechny kategorie 6 hodin od startu. Výjimku tvoří kategorie PL a MN, které mají časový limit 4 hodiny. Výsledky počítáme po vašem dojezdu a průběžně je zobrazujeme na projektoru a mobilní aplikaci (dostupné pouze v místě konání závodu – instrukce, jak ji zobrazíte, nafasujete ve startovní obálce a taky vyvěšenou v prostoru registrací). Okolo 17:30 máme obvykle zkontrolované a zaznamenané všechny výsledky a okolo 18:00 pak slavnostně vyhlašujeme vítěze všech 9 kategorií a vítěze celkové.

Bodování, kontroly:
Kontroly umístěné v terénu obodujeme v rozmezí od 10 do 80 bodů podle obtížnosti jejich dosažení. Číslo kontroly udává zároveň bodový zisk dosažený po získání kontroly, tj. kontrola číslo 33 je za 33 bodů. Maximum dosažitelných bodů oznámíme v rámci výkladu trati. Jednotlivé kontroly označíme bílo-oranžovými orienťáckými lampiónky a na každou z nich umístíme orienťácké kleště (očíslované), aby nebylo možné jednotlivé kontroly zaměnit. Kleštěmi se procvakává hrací kartička. Od součtu získaných bodů za posbírané kontroly odečítáme penalizaci za pozdní příjezd. Prvních 5 minut 2 body za každou započatou minutu zpoždění, od 6. minuty 5 bodů za každou započatou minutu zpoždění, od 11. minuty pak 10 bodů za každou započatou minutu zpoždění. Pro kategorie PL a MN platí stejná penalizace od 6. až do 60. minuty zpoždění, a to 5 bodů za každou započatou minutu. Příjezd o více jak 60 minut po limitu znamená ve všech kategoriích diskvalifikaci. Nasbírané body kontrolujeme výhradně z neroztržené hrací kartičky. Pokud ji někdo ztratí nebo ji přiveze nezpracovatelnou, budeme muset jeho tým vyřadit ze závodu.

Ztracené kontroly:
Specialitou našeho závodu je, že ne všechny kontroly jsou zakreslené na mapě. K získání bodů z těchto kontrol je obvykle třeba troška fištrónu nebo zručnosti. Tyto kontroly mají vždy nějakou spojitost s aktuálním tématem Ztracených kobylek. Pro letošní rok je tématem český film Šakalí léta!

Jak se určuje pořadí:
Hlavním úkolem je posbírat co nejvíce bodů. Tedy prvním srovnávacím kritériem jsou získané body za nalezené kontroly po započtení případné penalizace za pozdní příjezd. Když nasbíráte například 350 bodů, ale přijedete 6 a půl minuty po limitu, získáte 20 penalizačních bodů, tedy máte výsledných 330 bodů. Druhým kritériem je čas, jaký jste na sesbírání bodů potřebovali. Když bude mít jiná hlídka také 330 bodů, ale přijede třeba minutu před limitem, bude v pořadí před vámi, protože na získání stejného počtu bodů potřebovala méně času. Pokud by ani po porovnání času nebylo možné určit lepší tým, rozhoduje datum a čas přihlášení týmu do závodu. Dřívější registrace je výhodou. Případné spory řeší ředitel závodu. Výsledky vždy zobrazujeme dostatečnou dobu před závěrečným ceremoniálem, aby si je mohli všichni zkontrolovat a případně včas reklamovat.

Mapy:
Na závod připravíme speciální cykloturistické mapy v měřítku 1:50 000 od SHOCartu. Čekejte mapy se zakreslenými kontrolami a bodovým ohodnocením kontrol. Dvě mapy do dvojice dostanete v okamžik startu, popis kontrol obdržíte ve startovní sadě. Pro orientaci v terénu je zakázáno využívat jakékoliv navigační systémy, navigace v mobilních telefonech apod.

Mapníky:
I letos Vám rádi půjčíme kobylkomapníky naší výroby. Budeme půjčovat otočné mapníky s rozměry 30 x 30 cm (více viz tento článek), za půjčovné 120 Kč. V případě potřeby Vám pomůžeme i s jejich montáží.
Mapníky si rezervujete přímo v rámci registrace na závod, platbu za jejich zapůjčení provedete až na místě, při vyzvednutí mapníku.
Mapníky jiných dodavatelů letos nezajišťujeme.

Doporučené vybavení:
Horské, krosové nebo trekingové kolo, občerstvení a pití na cestu, mobilní telefon, mapník a samozřejmě helma a jiné povinné vybavení. Na některých kontrolách se můžou hodit i nějaké peníze.

Startovné:
Startovné za dvojici je odstupňováno do dvou pásem:
1000 Kč při platbě převodem do 5.6.
1200 Kč při platbě na místě. (pokud ještě bude místo, ale 5. června je poslední možnost zaplatit převodem).
Bankovní účet pořadatelů je 2100241054/2010. Jako VS uvádějte telefonní číslo zadané při registraci.
Sponzorům a partnerům závodu nabízíme start zdarma, viz program pro sponzory!

Garantujeme vysokou jistotu využití Vašich peněz. Pokud se z Kobylek nakonec odhlásíte do 27. května, vrátíme Vám celý Vámi zaplacený obnos zpět. Odhlášeným mezi 28. květnem a 3. červnem vrátíme zaplacené startovné ponížené o 500 Kč. Těm, co se odhlásí později nebo se neodhlásí vůbec, startovné nevracíme. Pokud by nakonec nebylo možné akci uspořádat, převedeme všem zaplacené startovné do příštího roku nebo vrátíme celý zaplacený obnos zpět.

Co dostanu za startovné:
Zejména parádně rozmístěné kontroly v krásné přírodě Českého ráje a blízkého okolí. V ceně startovného je dále čaj před závodem, oběd po závodě, nápoj (pivo nebo limo), to vše pro dvojici. Motivací k závodění s ostatními Kobylkami mohou být i ceny, které máme připraveny pro první tři místa v každé z kategorií a dále pak pro všechny zúčastněné děti je dětská medaile po dojezdu a diplom napíšeme na vyžádání po vyhlášení nebo v neděli.

Registrace:
Standardní registrace proběhly od 21. ledna 18:00 do 22. ledna 13:30. Nyní je možné se zaregistrovat mezi náhradníky. Popis toho, jak funguje systém pro náhradníky je v tomto článku.
Při standardní registraci si můžete vybrat svoje startovní číslo a ovlivnit tím, kdy budete startovat. Vyšší čísla startují později. Pokud potřebujete svoji registraci později změnit, je to možné. Po registraci obdržíte potvrzující e-mail, ve kterém je odkaz na editaci registračních údajů. Maximální počet účastníků pro letošní ročník je 200 týmů. S registrací a následnou platbou ale určitě neotálejte, i letos platí, že registrované bez úhrady přesouváme 7 dní po registraci mezi náhradníky. S tím, že toto pravidlo nebudeme uplatňovat do 31.3. V posledních letech jsme měli za pár týdnů plnou startovní listinu a mezi nimi hodně neplatících. Pozdější zájemci tím pádem odcházeli s nepořízenou a na uvolněná místa pár dní před závodem už nestihli zareagovat.

Podmínky účasti:
Jsou na této stránce a určitě si je prosím důkladně pročtěte! Pokud s podmínkami nesouhlasíte, máte problém s pravidly uvedenými v těchto propozicích, neregistrujte se, nejezděte k nám a zamiřte za jinou zábavou.

Hygienická opatření:
Všichni účastníci, organizátoři i pracovníci centra závodu budou povinni dodržovat aktuálně platná nařízení vlády.

A co večer?
Večer v sobotu se nikam nechystejte. Přichystáme pro vás určitě nějakou zábavu. Předběžně už máme domluvenu kapelu Kompress.
Máme zázemí i pro případ deště a tak si večerní zábavu, které patří nekonečné probírání záludností kobylkotrati, určitě parádně užijeme.

Kategorie:
1) MM … Muži
2) DD … Ženy
3) MD … Mix
4) MM+ … Muži nad 90 let věku v součtu
5) DD+ … Ženy nad 90 let věku v součtu
6) MD+ … Mix nad 90 let věku v součtu
7) MN … Mladší Naděje – jeden z účastníků do 10 let včetně, oba šlapou
8) SN … Starší Naděje – jeden z účastníků starší než 10 a mladší než 15 let, oba šlapou
9) PL … Pidilidi – jeden z účastníků ještě sám nešlape (vozíky, sedačky, kola na tyči, …)

Ubytování, jídlo a zázemí:
Ubytování je umožněno přímo v rekreačním zařízení Eden Jinolice. Jakou část areálu budou mít Kobylky pro sebe záleží na včasné rezervací ubytování. Tu prosím provádějte předem (ideálně hned po registraci týmu), ubytovací kapacity jsou omezené. Vyřizování rezervací započne v pondělí 23. ledna. Při registraci ubytování uvádějte heslo “kobylky”, dostanete pak námi vyjednané lepší ceny, které jsou domluveny následovně:
a) 4 lůžkové chatky bez sociálního zařízení na chatce
– 1000 Kč za noc a chatku
V ceně je parkovné v areálu, využití společného sociálního zařízení, včetně sprch. Počítá se maximálně se 2 auty na chatku, maximálně 4 osobami v chatce.

b) pokoje v okálech a budově bez sociálního zařízení na pokoji
– 300 Kč za osobu a noc, pokoje jsou od 1 do 6 lůžek, nutné obsadit vždy celý pokoj
V ceně je parkovné v areálu, využití společného sociálního zařízení, včetně sprch. Počítá se maximálně s 1 autem na 2 lůžka, počtem osob v pokoji podle počtu lůžek.

c) ubytování se sociálním zařízením v rámci ubytovací jednotky
– 350 Kč za osobu a noc, pokoje jsou 4 lůžkové, nutné obsadit vždy celý pokoj. Počítá se maximálně s 1 autem na 2 lůžka, počtem osob v pokoji podle počtu lůžek.

d) karavany
– 200 Kč za osobu a noc
V ceně je parkovné v areálu, napojení na elektřinu je za 130 Kč za karavan a noc

e) stany
– 150 Kč za osobu a noc
V ceně je parkovné v areálu, využití společného sociálního zařízení, včetně sprch. Počítá se maximálně s 1 autem na stan, maximálně 4 osobami ve stanu. Napojení na elektřinu je za 130 Kč za stan a noc.

Místa, kde je možno rozložit stan nebo zaparkovat karavan budou vyznačena.
Děti do 3 let budou ubytovávány zdarma bez nároku na lůžko.
Odchylky od tohoto ceníku prosím řešte přímo s provozovateli areálu.

Ubytování si prosím rezervujte (vyřizování rezervací započne v pondělí 23. ledna) na těchto kontaktech:
– telefon: 493 591 930 v pracovní dny od 9:00 do 16:00
– e-mail: info@eden-jinolice.cz

Provozovateli rekreačního zařízení bude třeba uhradit 50% zálohu předem, která je vratná maximálně 14 dní před příjezdem, později je nevratná.

V ceně startovného máte každý z dvojice jedno teplé jídlo po závodě, a to se bude vydávat po vašem dojetí do cíle, cca od 14 do 17:30 hod.

Ohledně jídla je to následovně:
V ceně startovného máte každý z dvojice jedno teplé jídlo po závodě. Letos bude guláš s knedlíkem/těstovinami nebo chlebem. Na výběr bude i nějaká vege alternativa. Toto jídlo objednáváme my a bude se vydávat po vašem dojetí do cíle cca od 14 do 17:30.
Další jídla budou připravována v místní restauraci s jídelnou, která je schopna počty jídel (ve více variantách) zajistit bez předchozího objednání dle počtu ubytovaných osob v rekreačním zařízení. Jedinou výjimkou jsou snídaně, které budou formou švédských stolů (slabé párky, míchaná vejce, cereálie, jogurt, mléko, čaj, zelenina, uzeniny, sýry, sladké a slané pečivo, domácí koláče) a jejich objednání se bude provádět na místě nejpozději v předvečer snídaně. Jídlo tedy letos nemusíte objednávat předem. Nabídka jídel po celý den: Smažený kuřecí řízek, smažený sýr, palačinky, kynuté sladké knedlíky, pečená kachna, rizoto, těstovinový salát s kuřecím masem a mnohé jiné.

Ceny za jídlo očekávejte následující:
– snídaně: děti 3-10 let 70 Kč, dospělý 115 Kč
– oběd pro nezávodníky: děti 3-10 let 100 Kč, dospělý 130-160 Kč
– večeře bude ve více varintách – jednotná cena není stanovena

Parkování bude řádně označeno. Kdo má zarezervované ubytování, bude parkovat na vyznačených místech v areálu střediska do vyčerpání kapacity, pokud bychom tuto kapacitu vyčerpali, bude připravena parkovací kapacita nedaleko areálu. Kromě sprch ve společných sociálkách a v rámci ubytování, popřípadě vody v Oborském rybníku, bude pro otrlejší k dispozici venkovní hadice (je možné využít na mytí kol).

V sobotu se těšte opět na stánek s výběrovou kávou, kterou přijede vařit přímo pražírna Kofárna (neboli Beansmith.com).

Sponzoring:
Náš závod je našimi účastníky dobře hodnocený nejen díky organizačnímu nadšení našeho týmu, ale také díky tomu, že máme skvělé sponzory. Od roku 2020 jsme sponzory začali škálovat a péči o ně provádíme systematičtěji. Pokud byste měli zájem náš závod podpořit, pročtěte si podmínky a určitě se nám ozvěte. Jsme stále malá akce a každé podpory si umíme velmi vážit!

Poznámka:

Plakát:
TBD